lunes, 16 de mayo de 2011

7ª SESSIÓ

Com us deia, aprofitant que teniem avui molta estona he pogut dur a terme també la sessió 7. Combinar ambdues sessions (6 i 7) ha anat molt bé, ja que l'A ha estat concentrat i a més, el fet de combinar dos treballs diferents, no li ha resultat pesat.
Avui ja hem començat a muntar el material que haviem retallat la darrera sessió, hem muntat les fitxes d'organització de la motxilla i de la carpeta. A cada fitxa hi va una frase i una o diverses imatges que ho il·lustren. L'A es mostra content amb aquesta activitat, li agrada i participa molt. Mentre muntem cada fitxa llegim que posa i l'A ha de buscar d'entre les imatges les que millor ho exemplifiquen, llavors decidim com ho enganxem tot. D'aquesta manera a més de treballar el material, anem treballant l'organització i els diferents passos qe l'ajudaran a organitzar-se (al cap i a la fi serà seu i qui el farà servir), crec que això ha anat molt bé, ja que poder elaborar ell el material, decidir quines ilustracions posar, etc. l'ajudarà a que el senti seu. Durant la sessió la meva tutora s'acosta a la biblioteca i li pregunta com està, li demana també que li expliqui que està fent, l'A li diu que fa unes targetes per a organitzar-se la motxilla, la carpeta i l'agenda i li explica que retallem , enganxem...
Els 15 minuts últims de la sessió, ja hem enganxat les fitxes de la motxilla i la carpeta de la sessió i em demana de poder buscar a l'ordinador els dibuixos per a la propera sessió fer les fitxes de l'organització de l'agenda, li dic que em sembla perfecte i ho comença a fer. Em va cridant i em diu: agafo aquest? i aquest? Jo el vaig animant a treballar i troba molts dibuixos que farem servir. Ha estat molt bé que ell mateix volgués buscar els dibuixos ja que a més de treballar amb l'ordiandor (el buscador), ha pogut anar relacionant imatges amb els que cal fer per organitzat l'agenda, a més ha anat més enllà, i no buscava només imatges d'agendes, sinó que per exemple (seguint les fitxes que haviem elaborat) també relacionava els signes de prohibit per a expressar el que no s'ha de fer, o un signe de Ok per a expressar el que si era adequat, etc. i ho guardava com a imatges útils.
Durant la sessió se'l veu a gust, encara que m'explica que avui està molt cansat i té molta son. Quan ja s'acosta l'hora d'acabar, em pregunta quan ens hi tornarem a posar, li explico que le proper dilluns, també em pregunta quan l'acabarem. Segurament dilluns que ve ho podrem enllestir, només queda fer les fitxes de l'agenda (retallar frases, dibuixos i enganxar-ho) i plastificar-ho.

6 comentarios:

  1. Les dues sessions han estat seguides? o heu fet una pausa entremig? Si has aconseguit fer un treball de dues hores i mitja amb l'alumne realment et felicito. Suposo que al ser tasques diversificades t'ha permés estar tanta estona treballant amb l'alumne.

    ResponderEliminar
  2. Hola Sònia, les vam fer seguides, però com deia der manera distesa. La primera sessió d'expressió escrita si que implica potser un treball més de concentració, d'estar quiet... però la segona és una dinàmica molt diferent, ens anem aixecant, anem a buscar alguna cosa que ens faltava (tisores més petites, la paperera...). A més durant tota l'estona intento que l'A es senti a gust, em va explicant coses, fem alguna broma... La veritat és que sembla que 2 hores i mitja sigui molt però en realitat es va passar volant, i l'A em va dir: ja hem acabat? però si encara ens falta... El vaig veure molt bé durant l'estona i no va tenir mostres d'estar cansat o agobiat. Obviament, crec que perquè la segona sessió li agrada molt (retallar, enganxar, triar els dibuixos...), a més els últims 20 minuts va estar buscant ell per internet imatges... La dinàmica establerta va ser molt participativa i diferent, crec que aquest és un dels èxits que va tenir.

    ResponderEliminar
  3. Felicitats Mónica, estàs copsant molt bé l'atenció de l'alumne i l'estàs implicant, considero, molt activament en un tema complex com és l'organització ja sigui de la bossa, agenda, material escolar,... A l'escola en la que estic fent les pràctiques l'organització té un lloc molt rellevant en les rutines diàries i hàbits que cal treballar i aprendre. Felicitats!

    ResponderEliminar
  4. Felicitats per l'explicació de les sessions Mònica; penso que ens podem fer una bona idea del teu procés.
    Penso que la teva intervenció ajuda al'organització de l'alumnat.

    De 9 felicitats

    ResponderEliminar
  5. Moltes felicitats! em sembla increíble com ho has enfocat i com has aconseguit realitzar la intervenció d'una manera tan satisfactòria.
    Penso que aquests hàbits i rutines són imprescindibles per crear una bona concentració i atenció.

    ResponderEliminar
  6. Moltes gràcies Susana, Jordi i Mireia!!

    ResponderEliminar