domingo, 15 de mayo de 2011

5ª SESSIÓ

El divendres dia 13 vaig dur a terme la cinquena sessió de la intervenció. En aquesta vam continuar treballant l'expressió escrita, concretament el text descriptiu d'una persona.
Vaig a buscar a l'A a l'aula, em veu i sembla posar-se content, em pregunta amb les mans abans de que arribi fins on està si marxem, li dic que si i ràpidament es posa en marxa. Baixem a la biblioteca i com sempre comencem preparant l'ordiandor: l'enjeguem, conectem els altaveus... (ho fa el sol, em diu: "ja ho faig jo que m'enrecordo de com es feia"). Quan ho tenim tot, comencem a treballar.

El primer pas és treballar la teoria, ho fem mitjançant aquest enllaç: http://genmagic.net/repositorio/displayimage.php?pos=-360. Llegim de la pàgina 1 a la 5 entre tots dos, ell va fent i quan s'entrebanca el vaig ajudant, també hi ha trossos que els llegeixo jo per a que descansi. Ens anem aturant i anem comentant el que llegim. Després llegim alguns exemples de la pàgina 7 i 8 del mateix enllaç. l'A sembla motivat i va seguint.
Seguidament fem el primer exercici, "qui és la Ruth?", en el següent enllaç:
http://www.xtec.cat/centres/c5003238/escriptors/text_descrip/text_des.htm. El que cal fer és llegir una descripció i clicar al personatge que creus que és. L'A l'endevina. S'el veu content amb els jocs interactius i mostra molt d'interés. Continuem fent activitats, obrim l'enllaç:  http://genmagic.net/repositorio/displayimage.php?album=9&pos=3, concretament utilitzem el fitxer 4, en aquest hi ha una cara que l'A ha de fer posant-li uns ulls determinats, les orelles, el nas... i després fer la descripció a la mateixa fitxa. Seguidament fem la darrera activitat interactiva amb l'enllaç:
http://www.genmagic.net/educa/mod/resource/view.php?inpopup=true&id=91, en aquesta l'A ha de fer una cara seguint les instruccions que li dona l'exercici: nas gros, ulls blaus... aquest exercici el diverteix molt, i em va fent comentaris: mira quin nas!! Aquest exercici el fem 4 vegades amb quatre cares diferents ja que li agrada i m'ho demana.

L'última part de la sessió és l'elaboració d'una descripció segons allò treballat. Li dono un full amb quatre dibuixos que són quatre persones amb característiques diferents: un avi, una nena, un noi jove i un nadó, ell n'ha de triar un i seguidament, fem la descripció. Per fer la descripció, confecciono una plantilla que l'ajuda a organitzar el text i a recordar les parts que cal descriure d'una persona. L'A treballa amb ganes i em va preguntat coses: poso que és fort? puc posar que...?  i jo el vaig animant a que escrigui reforçant-lo en tot moment. 

La sessió es desenvolupa bé, sense entrebancs, com les anteriors, en un ambient tranquil que afavoreix la concentració de l'A. Quan escriu amb l'ordiandor se'l veu més a gust que quan ho fa amb el llapis, li agrada l'eina i sempre vol imprimir la feina que fa per tenir-la. Quan acabem la sessió i estem recollint, em pregunta si el proper dia pot portar un pen drive per a guardar-se la feina que fa, li dic que em sembla molt bona idea i així quedem. Quan estem pujant cap a la classe em pregunta que farem la propera vegada. 
Crec que el fet que l'A pregunti per les sessions properes mostra interés per la seva part i això és bona senyal.  

2 comentarios:

  1. Mònica trobo molt interessant el treball que estàs fent amb l'A, m'he estat mirant els materials que has utilitzat i els trobo molt apropiats. A més això que dius que llegeix ell un tros i tu un altre per tal que no es cansi jo també ho faig amb els nens que treballo a l'escola i a ells els agrada i els ajuda molt.
    Felicitats!!

    ResponderEliminar
  2. Gràcies Sonia, si la veritat és que llegir entre els dos li va bé, a més permet establir una dinàmica més interactiva...

    ResponderEliminar