miércoles, 11 de mayo de 2011

4ª SESSIÓ

Avui he dut a terme la quarta sessió de la meva intervenció. Com a la tercera em vaig centrar en l'expressió escrita, ara ho he fet en el tema organitzatiu i hem estat treballant en l'elaboració del material. He coincidit amb l'A quan tornaven de pati i a mig passadís sense ni tan sols arribar a la sala em diu: m'en vaig amb tu? S'el veia content i m'ha agradat que només veure'm em preguntes si treballavem plegats! Li dic que si, que anirem a treballar però que primer hem d'arribar a l'aula i avisar a la seva tutora, hi està d'acord i pujem plegats.
Tornem a anar a la biblioteca, com ja vaig dir és un espai que ens va molt bé, ja que hi ha tranquiil·litat, tenim els ordinadors, és lluminós, hi ha taules grosses per a treballar còmodament i a més, estem sols. Ens col·loquem en una taula i li explico a l'A que farem. Li pregunto si s'en recorda de la última sessió i em diu que si, em diu també que té ganes de fer el material i que si l'acabarem avui. Jo li explico que ens portarà alguns dies més ja que és elaborat però que segur que aviat l'acabem; això sembla que li agrada, somriu i s'asseu. Agafem el material on el vam deixar la darrera sessió. Avui per a organitzar-nos i donar coherència i ordre a tot plegat, ens centrem en la organització de la motxilla. L'últim dia ja vam fer la etiqueta primera en la que hi havia el dibuix de la motxilla i el títol. Avui li porto a l'A un seguit de frases que em de retallar, aquestes són els diferents passos a seguir per a endreçar i organitzar la motxilla a diari. L'A retalla les diferents frases i li dic que ara les ha d'ordenar, que pensi com cal organitzar la motxilla i que ho relacioni amb les frases que tenim. És fàcil perquè en moltes hi ha nombres, però en d'altres no. Passem una estona ordenant-les. Un cop estan per ordre ens toca el següent pas, relacionar-hi diferents imatges que li porto (per exemple hi ha una frase que diu: "agafo la motxilla, trec tot el que porto i ho poso sobre la taula", llavors em de trobar les imatges que ho poden ilustrar i l'A agafa una taula que hi ha, i després hi agfegim una fletxa també per a complementar l'acció). No ens dóna temps de posar totes les imatges en relació a les frases ni d'enganxar -ho a les etiquetes, tot i que l'A ha estat treballant de valent és una tasca entretinguda ja que cal retallar cada cosa, odenar-la... Sembla que quan li dic que és hora de plegar li sàpiga greu, li dic que divendres segurament continuarem treballant-hi i es queda més conforme.

La sessió ha anat molt bé, l'A ha estat atent i participatiu durant tota l'estona. Mostra molt d'interés per l'activitat que realitzem per a la organitzaciói fins i tot s'ofereix per fer coses (per exemple, ens faltava un regle, i ell enseguida diu que el va a buscar). Li agrada molt el tema de retallar i enganxar i crec que la metodologia establerta el motiva, a més en tot moment és ell el que fa les coses, jo li ofereixo suport quan m'el demana o quan veig que es necessari, però sempre actuo potenciant al màxim el que ell pot fer (per exemple quan retallem coses molt petites que requereixen motricitat fina, li dic que ho faci com pugui i que després jo amb les altres tisores que són més puntiagudes ho acabo de perfilar).
El reforçament positiu funciona molt bé amb ell, se'l veu orgullós del que anem fent i em diu que té ganes de tenir-ho acabat.

No hay comentarios:

Publicar un comentario