miércoles, 4 de mayo de 2011

3ª SESSIÓ

Avui he dut a terme la tercera sessió de la meva intervenció. Durant aquesta m'he centrat en l'expressió escrita, aquest cop en el text intructiu. Com les dues anteriors hem estat a la biblioteca. L'A ha vingut animat, i mentre baixàvem cap a la biblioteca em deia: "què farem avui?".
Un cop entrem, estem sols, així que ens va perfecte, un ambient tranquil, sense distraccions... Muntem com en la sessió anterior els altaveus a l'ordiandor entre els dos i l'A enjega l'ordiandor. Comencem la sessió.
Aquesta sessió, com les anteriors la començo explicant-li una mica el que farem per sobre i li pregunto si sap que és un text instructiu, per a que serveix... l'A té algunes conceptes correctes però altres confosos, de manera que un cop hem intercanviat les primeres impresions ens endinsem amb l'ordiandor. El primer que fem és treballar amb un document de text que parla del text instructiu, hi ha la definció i algunes explicacions, és molt curt, sintètic i clar. Li demano que ho llegeixi en alt i ho anem comentant.
Seguidament passem a un exemple a l'enllaç següent: http://blocs.xtec.cat/esquiddescatala/2009/01/28/text-instructiu/, és un video sobre com fer la salsa dels calçots. Abans de veure el video en parlem, m'explica que li agraden molt els calçots. El veiem plegats, anem llegint el que posa i fins i tot l'anem aturant perquè a l'A li fa gracia i no es vol perdre cap de les instruccions. Un cop l'hem vist i comentat, li toca a l'A escriure.
Li plantejo una activitat que ha der fer:
"Tens un amic que li vol donar una bona notícia al seu avi que viu molt lluny, l'avi no té telèfon i només pot rebre cartes, l'amic no té cap bolígraf ni paper a casa en aquell moment, només té l'ordinador del pare però no sap com funciona" l'exercici li demana: Explica-li al teu amic com pot escriure la carta, des del principi fins el final".
L'A sembla animat i comencem a treballar. Primer li recordo que és important pensar que volem dir i després escriure-ho, em diu que ho sap i així ho fem, decideix donar les instruccions posant nombres: 1...., 2.... Li dic que em sembla una molt bona manera, se'l veu content i animat, fa l'activitat amb interés i amb el meu suport en tot moment, el resultat, un bon text instructiu... Un cop acabat em demana imprimir-lo, diu que el vol guardar. Observo que a l'A li agrada emportar-se la feina, es sent orgullós, es mira el paper que ha elaborat... Quan marxem, ja em pregunta per la següent sessió...

No hay comentarios:

Publicar un comentario