miércoles, 27 de abril de 2011

Preparació de les sessions

A la sessió 1 que serà el proper dilluns dia 2, es treballarà el text narratiu, tinc un power point extret de la xarxa i després l'A escriurà el text amb el meu suport. Com tenim dues hores i mitja de treball, també encetarem el treball de l'organització.
El temps es distribuirà segons l'A, com estigui i l'interés que mostri en cada moment, així com de les demandes que faci, d'allò que li agradi més... El material per a la sessió 2 es prepararà un cop acabada la 1, per tal d'anar adaptant-lo a l'A, i així successivament amb la resta de sessions, si veig per exemple que el power point no el motiva, doncs buscarè una altra manera d'introduir la teoria per a la propera sessió.
Per altra banda, el material per a l'organització s'anirà confeccionant juntament amb ell, jo portarè les cartolines, els dibuixos, els colors, els retoladors, les tisores, la màquina de plastificar... i tot allò necessari i anirem fent al llarg de les sessions.

Aquest plantejament pretén ser flexible per anar adaptant el material segons cada moment i les necessitats i interessos de l'A. Crec que tot psicopedagog, ha de ser flexible i centrar-se en el subjecte d'intervenció, no tindria sentit confeccionar tot el material prèviament si no sabem que li pot anar millor o pitjor, crec que l'obertura als canvis i les adaptacions al llarg del procés d'intervenció són un èxit per al psicopedagog.

5 comentarios:

  1. D'acord amb la flexibilitat del psicopedagog alhora d'elaborar els materials!
    M'ha ajudat alhora d'elaborar els meus i tenir-ho present; potser jo ho vull tenir massa controlat tot i això no és possible.

    Gràcies per l'aportació

    ResponderEliminar
  2. Hola Mònica, una pregunta: quins criteris segueixes per saber quin material li va millor o pitjor a l’alumne?
    Carme

    ResponderEliminar
  3. Hola Carme!
    Doncs després de parlar amb l'equip psicopedagògic, de fer les observacions, de parlar amb els mestres i de llegir l'historial, tinc una idea del material a utilitzar, però com dic vull veure com van les coses per anar-lo dissenyant, no tinc la certesa que faci una elecció 100% encertada, però suposo que és normal en qualsevol intervenció que es realitza, hi han unes expectatives positives però cal veure que passa en el context real.
    Pel que fa a l'expressió escrita, el tema de l'ús de l'ordinador és un element nou. L'A ha treballat amb l'ordinador però en moments puntuals i ara del que es tracta és de que aquest pugui ser una nova eina per a ell que li faciliti les seves tasques en el dia a dia, ja que l'escriptura amb llapis o bolígraf li suposa moltes dificultats. Parteixo de que a ell li agrada treballar amb l'ordinador, i de les múltiples possibilitats que ofereix: dibuixos, moviments, són, muntatges, interactivitat... i treballo l'expressió escrita perquè així m'ho va demanar la meva tutora, ja que li costa molt i per altra banda és un element fonamental per al seu futur desenvolupament, l'escriptura és un acte comunicatiu. Tinc ja muntada la primera sessió d'Expressió Escrita (text narratiu), es farà amb un power point extret de la xarxa per a introduir la teoria i en funció de com vagi puc aprofitar aquest recurs per a sessions posteriors o per contra i si veig que no ha anat bé canviar-la en la segona sessió.
    Per altra banda, i pel que fa al material que elaborarem amb cartolines, dibuixos, algunes frases... en relació a l'organització de carpeta, agenda i motxilla, parteixo de que ell es mostra motivat per les activitats plàstiques. Li agrada molt fer les etiquetes que utilitza per als diferents àlbums, en les que hi posa els títols, els separadors... així que decideixo que el material tingui un format semblant per a aconseguir animar-lo a participar.
    Totes aquestes decisions, han estat consensuades amb la meva tutora, i això també em dóna seguretat en l'elecció del que fer i el que no fer.

    ResponderEliminar
  4. Ostres Mònica, moltes gràcies. Estàs fent molt bona feina, penso.
    Bona nit

    ResponderEliminar
  5. Gràcies Carme, els vostres ànims a aquestes altures no saps que bé que em van!!!

    ResponderEliminar