martes, 19 de abril de 2011

Establiment concret de la intervenció...

Com ja deia en úna de les últimes entrades, estableixo amb la meva tutora (fase 2: negociació) la intervenció concreta a dur a terme.
Ha suposat alguns canvis del penúltim plantejament, al pla de treball es va establir:
"es tracta de treballar la motivació i l’autoestima de l’A tot introduint una eina nova (l’ordinador) que el pot ajudar molt en el seu dia a dia."
La meva tutora quan parlem em diu que no es tan la motivació, que potser ens van emtendre malament. Em diu que l'A no és que no estigui motivat sinó que té tantes dificultats que sovint no pot afrontar les tasques, llavors el treball amb l'ordinador considera que el pot ajudar perquè és una nova eina que pot despertar el seu interés i el pot fer afrontar la tasca d'escriptura en aquest cas amb més ganes. També em demana que pugui treballar amb ell el tema de l'organització funcional, ja que ho considera fonamental i el pot ajudar molt. Amb la meva tutora establim el fet que hem de dur a terme una intervenció el més real i ajustada possible, que al mateix temps sigui senzilla i amb coherència amb el temps del que diposo, de manera que el que establim és:


- Es tracta per una banda de treballar l’expressió escrita mitjançant una eina nova: l’ordinador. L’A té moltes dificultats per a plasmar en un paper allò que sap o pensa i les seves dificultats de motricitat fina a l’hora de treballar amb el llapis li suposen que la tasca esdevingui encara més complexa. Després de diferents trobades amb la professional de l’equip psicopedagògic que treballa amb ell a través del PI de català, arribem a la conclusió que és fonamental treballar l’expressió escrita ja que és un dels aspectes més bàsics i fonamentals.
S’espera aconseguir que l’A es motivi amb aquesta nova eina i s’afavoreixi el seu desenvolupament del procés d’escriure.

- Per altra banda es treballarà també l’organització funcional de l’A. Sovint té moltes dificultats per a portar tot el que necessita a diari (es deixa llibres, material divers...); a més sol portar les coses de manera desorganitzada, els papers sense ordre, no s’apunta les coses...
Després també de diferents trobades amb la professional de l’equip psicopedagògic¡, establim que potser estaria bé donar-li a l’A unes pautes senzilles a seguir que l’ajudessin a organitzar-se. El que es pretén és elaborar un material (una mena de guia) en el que l’alumne participi de manera activa i directa, i que pugui portar a sobre de manera còmode per a la seva consulta. La idea és fer-lo de manera molt visual i senzilla i que sigui pràctic. Es treballarà amb l’A aprofitant el seu interès per les activitats plàstiques (li agrada molt treballar amb cartolines, fer tarjetes...) i es realitzaran una mena de tarjetons amb diferents passos a seguir per a organitzar tres elements fonamentals: motxilla, carpeta i agenda.

No hay comentarios:

Publicar un comentario