miércoles, 27 de abril de 2011

Concreció del projecte i de les sessions

Avui he estat al centre. A primera hora, he estat amb la tutora de pràctiques i amb l'A i una altra alumne, els tocava sessió de llengua catalana (PI). M'ha agradat que la meva tutora em deixes estar en la seva sessió de treball amb els alumnes i la veritat és que la seva manera de treballar... m'ha encantat!! tracta als alumnes amb molta dolçor, però al mateix temps sap ser contundent amb ells, es veu que li agrada la seva feina i que els alumnes hi estan a gust.
Quan han marxat hem estat xerrant una estona sobre l'A i sobre la intervenció concreta. Li he explicat les meves idees i li han semblat molt bé, m'ha motivat i animat a fer-ho; al mateix temps hem marcat els dies que anirè al centre fins a completar ja les 75 hores. Així el que establim:

- Treballar l'expressió escrita mitjançant l'ordiandor: breu introducció al tipus de text (narratiu, descriptiu d'una persona i d'un lloc, text instructiu, text explicatiu, biografia, autobiografia i còmic) mitjançant un power point visual o material semblant de la xarxa (la informació més fonamental i bàsica). Posteriorment redacció d'un text segons les característiques treballades amb el suport que li calgui. Es preveu seguir una pauta per a treballar i facilitar la tasca: pluja d'idees inicial (que vull dir, sobre que, com...) i posteriorment redacció amb suport, finalment repàs conjunt de la feina feta.

- Treballar l'organització de la motxilla, carpeta i agenda: es realitzarà mitjançant unes etiquetes fetes amb cartolina i plastificades posteriorment. S'elaborarà el material de manera conjunta amb l'A, per a que es senti més particep i senti allò com a seu. Es retallaran les cartolines de mida pràctica i diferenciant colors per a cada element (motxilla, carpeta i agenda), a cada cartolina s'enganxaran els dibuixos correponents a l'explicació que tindrà el mínim nombre de paraules, i s'intentarà enumerar els passos a seguir en cada cas per a organitzar els elements de manera senzilla. La idea és que l'A pinti cada dibuix i de manera conjunta s'enganxi a les diferents etiquetes. Segurament es posarà una argolla, per a que sigui més fàcil la seva manipulació

Avui hem decidit que la resta d'hores que em queden fora de la intervenció individual amb l'A, les faci a la seva aula, donant-li suport en determinats moments. La tutora de l'A està un tant desbordada i diu no saber que fer. La meva tutora em comenta que potser si li dono suport en certs moments, i ell pot fer més coses i seguir millor les classes la tutora veurà de manera més clara les seves potencialitats, i ell potser afronta aquesta etapa final del curs amb més ganes i millors resultats. Accepto aquesta proposta de bon grat, crec a més que em pot ser útil per a treballar amb ell, ja que podrè establir un vincle més proper amb el tracte regular, no només de manera individual sinó també en el grup classe.

Després d'establir allò que es farà de manera més concreta, la meva tutora em proposa també poder fer una reunió amb la tutora de l'A (les tres) per a plantejar la recta final del cur, per a orientar-la. La meva tutora m'explica que la tutora està desbordada i que sovint no dur a terme els acords pactats, ja que té altres nens a l'aula i no es dedica a l'A com necessitaria; a més em comenta que pot ser un bon moment per a que entre les dues lipoguem fer veure les potencialitats de l'A i les seves dificultats. Sovint la tutora es refereix a ell com "vago" i no és així... La meva tutora em diu que sigui jo mateixa la que li digui a la tutora de l'A que busqui un dia que li vagi bé per a trobar-nos. M'agrada la confiança que em mostra la tutora, com ja he dit altres vegades, em tracta com un professional més i això m'encoratja!

Al cap d'una estona pujo a l'aula i li epxlico a la tutora el projecte ja amb les concrecions i els acords establerts amb la professional de l'equip psicopedagògic i em diu que li sembla bé, que tot el que faci li sembla bé. Li demano poder parlar amb l'A personalment per a explicar-li, ja que la setmana vinent, el dilluns enjeguem amb la intervenció directa, em diu que jo mateixa.

No hay comentarios:

Publicar un comentario