lunes, 2 de mayo de 2011

2ª SESSIÓ

Avui també hem dut a terme la sessió 2. Aquesta es centra en el tema organitzatiu (es realitzarà durant les sessios de treball un material per a ajudar-lo a organitzar-se la motxilla, la carpeta i l'agenda). Li explico el que farem de manera general i el seu objectiu, ajudar-lo a organitzar-se, i sembla que li agrada. Li he portat 5 cartolines de diferents colors, i li demano que esculli 3, un color per a cada element a organitzar. L'A, ho fa ràpid, em diu la taronja, la blava i la vermella. Li dic que ha fet una bona elecció i que ja podem començar a preparar-ho. S'el veu animat i amb ganes de fer-
Li explico que el primer pas és marcar el format de les cartolines per al material i acordem fer una mida còmode per a que després ho pugui portar a sobre, marquem etiquetes de 25x8. Anem marcant els diferents punts entre els dos, amb la regla i el llapis en cadascuna de les tres cartolines. Mentre anem fent aquesta feina m'explica que potser demà va a veure el barça amb el seu pare, li pregunto que m'expliqui això i que és una sort, es mostra còmode i bastant xerraire (és un nen molt tímid i li costa parlar); crec que és positiu que s'obri i m'expliqui coses d'ell mateix, ja que em mostra que es sent a gust i que té ganes de comunicar-se amb mi, sense dubte, això afavoreix la intervenció. Quan ja tenim les cartolines marcades, passem a retallar i a esborrar les restes de llapis que es veuen. L'A ja em va dir la meva tutora que té moltes dificulats per a retallar i no segueix les línies, de manera que li proposo que ens partim la feina: jo retallo i ell esborra, em diu: vale! (sembla que li he tret un pes de sobre). Quan ja tenim les etiquetes preparades, li ensenyo un full en el que hi ha tres dibuixos: una motxilla, una carpeta i una agenda. Em pregunta que farem i li dic que és el principi del material i que és el moment de retallar els dibuixos i enganxar cadascun en una de les etiquetes (cada element en una cartolina de cada color), li dic que esculli el color que vol per la motxilla, per l'agenda i per la carpeta. Un cop retallats el hi posa pega i els enganxa, i després ell mateix em diu: li posem títol? i jo li dic: vale!! d'acord, molt bona idea!! vinga va doncs els fas a l'ordinador, els imprimim i els enganxem!, s'el veu content per haver tingut aquesta idea. Els pica a l'ordiandor i entre els dos decidim la lletra i la mida, un cop acabats els imprimim. No ens dóna temps d'enganxar-los, l'hora se'ns ha acabat, guardem el full per la pròxima sessió.
Durant tota la sessió se'l veu content, participatiu i motivat. Li agrada treballar amb l'ordinador i que el reforçi.

5 comentarios:

  1. Gràcies Mònica, per tot els que ens expliques, lo bé que està responen el nen i com has aconseguit empatitzar amb ell i així el pots ajudar. Una pregunta això de les cartolines que queda com un pòster, com un petit dossier, o com?

    ResponderEliminar
  2. Hola Carme,
    Això de les cartolines quedarà en format dossier però en un tamany còmode i pràctic, pensa que les mides son 8cmx25cm de cada cartolina, queda com si fossin etiquetes totes agafades per una argolla, de manera que l'A per a utlitzar-les només haurà d'anar passant les diferents cartolines, com un llibre, no se si m'explico... Ho he pensat en aquest format per a que li siguifàcil de portar i no resulti farragós.

    ResponderEliminar
  3. Genial treball el fet. Des d'una organització consensuada i acordada li serà molt més fàcil dur a terme el que després li proposes. Sovint caiem en la globalització de tasques com aquestes: dossiers, agenda, fulls,... que l'alumnat ho veu com imposició i en alguns no afavorim gens. En alumnat amb dificultats cal el treball previ d'organització i estructuració sinó es trobem perduts i abandonen.

    ResponderEliminar
  4. Gràcies Conxita, jo també espero que li anirà molt bé!

    ResponderEliminar