sábado, 9 de abril de 2011

FASE 1

Objectius:

1)Conèixer de manera general el context en el qual es desenvoluparà la intervenció (l’equip)
2) Obtenció d’informació de l’alumne amb el que s’intervindrà per a detectar necessitats

ACTIVITATS I CONTINGUTS
1. Anàlisi de les característiques del context: tipus de professionals que treballen a l’equip psicopedagògic i tasques que realitza cadascú
2. Obtenció d’informació inicial sobre l’alumne i realització d’una graella d’observació.
3. Observació directa de l’alumne en diferents moments del dia a l’escola (diferents assignatures) per a conèixe’l de primera mà
4. Preguntes/ resolució de dubtes amb la tutora sobre aspectes concrets que puguin ajudar


Aquesta primera fase ja està quasi concluida, tot i que s'encavalca amb la segona fase. He pogut dur a terme els objectius previstos: conèixer el context en el que intervindrè i obtenció d'informació de l'alumne.
Pel que fa al coneixement del context, no hi ha hagut problema, la meva tutora des del primer moment m'ha exlpicat com funciona l'equip i sempre m'ha deixat clar que qualsevol dubte el pregunti. La veritat és que és important que quan es treballa en equip hi hagi comunicació i en aquest cas puc dir que n'hi ha hagut i n'hi ha. Crec que és important el fet de la transparència, quan es dur a terme una intervenció és vital que les coses estiguin clares, facilita el procés i fa que es vagi més sobresegur.

Pel que fa al segon objectius, estic molt satisfeta de com hem fet les coses. Per una banda la meva tutora m'explicva en un primer moment com és l'A (nen amb el que intervindrè), des de la visió de l'equip psicopedagògic. Després faig una graella d'observació i jo directament entro a l'aula durant dos matins sencers (em permet observar diferents assigantures, activitats, dinàmiques...), una altra manera d'obtenir informació ha sigut parlant amb els diferents mestres, i ara per últim estic llegint el seu historial en el que hi ha molta informació des de que estava a P-3 (valoracions de cursos, informes d'hospital, de l'equip psicopedagògic, informes psicològics i logopèdics, el dictamen de NEE, entrevistes amb els pares...).
Com ja sabem a aquestes altures de la llicenciatura és vital obtenir informació de diferents contextos i fonts, és més enriquidora i completa.

No hay comentarios:

Publicar un comentario