Avui he començat a fer les observacions amb l'A. He estat tot el matí a l'escola, amb el grup classe que han fet Educació física i després Medi.
Durant el matí a més de fer les observacions pertinents amb la graella dissenyada, he pogut també parlar una estona amb la mestre d'educació física i amb la tutora de l'A. Tot i que aquestes petites entrevistes no estaven dins del pla d'avui, m'han vingut genial, ja que he pogut confrontar la informació que anava veient amb el que em deien les professionas que treballen amb ell.
Pel que he pogut observar a grans trets, és un nen que busca el contacte amb els altres de manera continua, tant amb companys com mestres, al mateix temps, sovint queda sol quan s'han de fer grups o parelles per les diferents activitats, llavors recòrre a la mestra per dir-li que no té amb qui posar-se.
Durant la classe d'Educació Física, ha participat, ha seguit allò que tocava en cada moment tot i que a la seva manera: més lent, amb distraccions freqüents... es veu que és una activitat que li agrada. Al mateix temps la mestra m'explica que és una de les activitats en que més participa ja que tot i que són activitats constantment dirigides impliquen cert marge per a que cadascú ho faci al seu ritme, i a més a ell li agrada fer jocs.
Durant la classe de Medi, està distret. Alguns companys exposen treballs que han fet i ell en comptes d'escoltar es dedica a dibuixar en una fulla, fins que la mestre s'hi acosta, ho veu i li pren. En aquest moment sembla conectar-se i seguir les exposicions però al cap de res torna a distreure's amb la motxilla, l'estoig, la finestra...
Parlo amb la tutora durant una estona que té lliure i em transmet la seva angoixa. Diu que ha tingut altres nens amb dificultats, però que l'A. és diferent, que no sap que fer amb ell i per on tirar. Manifesta que no acaba de creure's això que "no pot", i és més partidària del "no vol". Jo comento el fet que el TDA, amb d'èficit d'atenció implica que en certs moments no es pugui seguir allò que toca, i que per molt que ells vulguin no poden, però sembla no compartir la meva idea. Realment la veig angoixada, li explico una mica la idea del meu projecte i em diu que li sembla bé, que tot el que es pugui fer amb ell serà benvingut.
Hola Mònica:
ResponderEliminarLa divergencia entre el "no pot" i el "no vol", sovint ens bé donat per desconeixença dels transtorns i pel fet que davant d'un grup aula ens costa molt discernir aquests dos termes.
Com pots col·laborar amb la tutora perquè entengui aquest "no pot"?
Quan és "no pot" i quan és "no vol" ?
Gràcies
La veritat és que és un tema una mica complicat. Jo he parlat amb la meva tutora i em comenta que des de l'equip ja treballen amb la tutora per a que vegi realment el "no pot", tot i així està sent complicat... A mi m'agradaria poder treballar també aquest aspecte, però amb les hores que tenim de practicum no podem fer-ho tot, de manera que el treball amb la tuora no entra dins del meu projecte i em centro en el treball de l'expressió escrita i l'organització.
ResponderEliminarDe totes maneres, com dius, moltes vegades la desconeixença dels trastorns és un factor que pot inicidir en el treball amb els alumnes. Crec que el treball que primer cal fer és informar, i un cop es coneix del que es parla es poden intentar dur a terme altres coses...