martes, 29 de marzo de 2011

ACTIVITATS, INSTRUMENTS I INDICADORS D'AVALUACIÓ

FASE 1: Anàlisi del context i detecció de les necessitats
ACTIVITATS I CONTINGUTS
1. Anàlisi de les característiques del context: tipus de professionals que treballen a l’equip psicopedagògic i tasques que realitza cadascú
2. Obtenció d’informació inicial sobre l’alumne i realització d’una graella d’observació.
3. Observació directa de l’alumne en diferents moments del dia a l’escola (diferents assignatures) per a conèixe’l de primera mà4. Preguntes/ resolució de dubtes amb la tutora sobre aspectes concrets que puguin ajudar
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
Per l’activitat 1 es realitzaran entrevistes amb la tutora del centre i s’aniran fent anotacions, també es farà visita al centre i les seves instal·lacions. Per l’activitat 2 es continuarà fent entrevistes amb la tutora i s’establirà també comunicació via mail i telefònica per tal que la mateixa pugui explicar aquells aspectes més rellevants de l’alumne que calen tenir en compte i que puguin anar sorgint; no es descarta poder demanar documents com l’historial on es recull diferent informació. En aquesta activitat l’estudiant realitzarà una graella d’observació consensuada amb la tutora per a la posterior observació directa. Pel que fa a a l’activitat 3, l’observació serà una tècnica de recollida d’informació mitjançant la graella elaborada prèviament i el posterior anotament en un diari d’aquells aspectes més importants. Pel que fa a l’activitat 4 es farà mitjançant la interacció diària amb la tutora i les preguntes directes si cal.
INDICADORS D’AVALUACIÓ
S’hi s’ha recollit tota la informació proposada inicialment

FASE 2: Negocicació
ACTIVITATS I CONTINGUTS
1. Entrevista amb la tutora per a que l’estudiant li exposi la informació recollida i les seves reflexions. Intercanvi d’opinions amb l’estudiant després de la primera fase.
2. Establiment de les pautes bàsiques a tenir en compte en cada moment
3. Realització d’un calendari aproximat per a la intervenció de l’estudiant i establiment de la tipologia d’activitats i el tipus d’interacció amb l’alumne més adequades.
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
Per a totes les activitats en aquesta fase es realitzaran entrevistes amb la tutora i s’establirà un diàleg constructiu. S’aniran fent anotacions en un diari per a no oblidar aspectes importants.
INDICADORS D’AVALUACIÓ
- Obtenció de la informació desitjada
- Si ha sigut possible marcar les pautes que guiaran la intervenció de l’alumne durant les pràctiques.

FASE 3 : Planifació i Aplicació del Projecte
ACTIVITATS I CONTINGUTS
1. Recerca d’informació i elaboració del material necessari per a treballar amb l’alumne els aspectes delimitats de manera incial
2. Entrevista amb la tutora i comunicació via mail per a presentar el material elaborat, i pautar la intervenció inicial en un temps i espai determinat.
3. Entrevista amb la tutora i comunicació via mail per anar dissenyant la resta d’activitats al llarg del procés adaptades a les necessitats de cada moment.
4. Realització de les activitats amb l’alumne
5. Intercanvi d’opinions amb la tutora durant tot el procés.
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
Per a l’activitat 1, es buscarà informació a la biblioteca i a internet i es consultaran altres documents que puguin considerar-se interessants (material UOC, altres assignatures...). Per l’activitat 2 i 4, diàleg amb la tutora i anotament al diari, també contacte via mail. Per a l’activitat 3 s’utilitzarà el material elaborat. L’estudiant anirà anotant els aspectes més rellevants durant la seva realització. Per a l’activitat 5, una vegada més l’entrevista i diàleg amb la tutora seran necessaris i l’anotament posterior al diari.
INDICADORS D’AVALUACIÓ
- Si s’ha elaborat el material necessari
- Si el material elaborat s’utilitza segons s’havia planificat i resulta útil- Si el temps és l’adequat per a cada activitat
- Si es desenvolupen les sessions sense entrebancs
- Que la tutora valori positivament les activitats realitzades amb l’A

FASE 4: Valoració del ProjecteDATA:
ACTIVITATS I CONTINGUTS
1. Comparació entre com estava inicialment l’A i com està un cop aplicat el projecte en els aspectes treballats (motivació, autoestima i l’ordinador com a nova eina amb diferents possibilitats)
2. Diàleg amb la tutora per a conèixer la seva valoració del projecte i de la intervenció de l’estudiant
3. Reflexió sobre el desenvolupament del projecte al llarg dels dies
4. Reflexió final i global de tot el procés
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
Per l’activitat 1, s’anàlitzarà la situació inicial i la final un cop aplicat el projecte, comparant notes, idees, identificant nous aspectes... es preveu utilitzar la mateixa graella inicial d’observació en els darrers dies del projecte per a detectar possibles canvis. Es demanarà també a alguns mestres la seva valoració en les seves assignatures (ha millorat segons ells? Veuen alguns canvis?). Per l’activitat 2, diàleg amb la tutora i anotament en el diari. Per a l’activitat 3, consulta de les notes del diari durant tota la intervenció i recull dels aspectes més rellevants per l’estudiant. Per l’activitat 4, recull de tota la informació obtinguda sigui quina sigui la font o l’instrument de recollida (diari, observacions, entrevistes, diàlegs, reflexions, etc.)
INDICADORS D’AVALUACIÓ
Que s’obtinguin resultats que tinguin en compte:
- el coneixement de l’estudiant
- els efectes de la intervenció
- la valoració externa de la tutora.

No hay comentarios:

Publicar un comentario